Lasku- ja reskontrapalvelut

Intrumin Lasku- ja reskontrapalvelu tehostaa yrityksesi kassavirtaa. Samalla vapautat aikaa ja resursseja omaan ydinliiketoimintaasi.

Lasku- ja reskontrapalvelun avulla saat käyttöösi ammattitaitomme laskujen välityksessä, reskontranhoidossa, muistuttamisessa, perinnässä sekä koko laskun elinkaareen liittyvässä asiakaspalvelussa. Me huolehdimme laskuihin ja saatavien valvontaan liittyvät päivittäiset rutiinit – joka päivä. Avullamme myyntireskontrasi on aina ajan tasalla, ja saatavien kierto kassaan saadaan mahdollisimman nopeaksi. Tarjoamme asiakkaillesi ylivertaista asiakaspalvelua maksamisen asioissa.

Palvelumme mukautuu hyvin erilaisten yritysten tarpeisiin. Osana palveluamme tarjoamme modernit raportointi- ja seurantatyökalut. Intrum Web – verkkopalvelussa näet joka hetki avoimet saatavasi ja voit seurata reaaliaikaisesti myyntireskontrasi tilannetta kattavien raporttiemme avulla. 

Teemme työtä suurella sydämellä ja vuosien ammattitaidolla. Meille on kunnia-asia varmistaa, että avoimet laskusaatavat kotiutuvat niin, että asiakkaasi pysyvät tyytyväisinä. Ota yhteyttä - suunnitellaan yhdessä yrityksellesi sopiva ratkaisu.

Hoidamme kaiken laskusta eteenpäin

  • Yrityksesi toiminta tehostuu ja rahan kierto nopeutuu
  • Oma henkilökuntasi voi keskittyä yrityksesi ydinliiketoimintaan – käytössänne on aina optimiresurssit
  • Yhdellä sopimuksella käyttöön koko prosessi aina laskun välittämisestä perinnän viimeisiin vaiheisiin saakka
  • Ylivertaista asiakaspalvelua maksamisen asioissa sinulle ja asiakkaillesi laajoin palveluajoin
  • Käytössäsi asiantuntijoidemme vahva osaaminen laskuihin, reskontraan ja maksujen valvontaan liittyen

Uusi lisäraportointipaketti antaa kattavan kokonaisnäkymän asiakkaittesi maksukäyttäytymisestä

Uutena palveluna reskontra-asiakkaillemme tarjoamme Reskontra-analyysin, joka osoittaa myyntisaatavien poikkeavuudet ja riskit. Analyysin avulla tunnet asiakkaittesi maksukäyttäytymisen entistä paremmin ja voit ehkäistä riskejä, jolloin myyntisaatavien kiertonopeus paranee. Uusi lisäpalvelu antaa kokonaisnäkymän asiakkaittesi maksukäyttäytymiseen ja kertoo muutoksen suhteessa vertailukauteen.

Muistutuspalvelu

Keskimäärin 10 prosenttia myyntilaskuista vaatii maksusta muistuttamisen. Se tarkoittaa, että merkittävä osa kassavirroista makaa hitaan maksajan tilillä. Katso, miten me voimme auttaa sinun yritystäsi.

Joskus asiakkaasi unohtaa maksaa lähettämäsi laskun. Ystävällinen mutta jämäkkä muistutus auttaa pitämään saatavat tuoreina ja samalla takaa asiakassuhteen jatkuvuuden. Maksamatta jääneestä laskusta kannattaa lähettää maksumuistutus ajoissa, sillä se pitää laskun tuoreena.

Ylivertaisen asiakaspalvelun periaatteemme näkyy vahvasti myös maksumuistutuksissamme. Lähestymme asiakkaitasi kohteliaasti ja palvelemme heitä maksuasioissa ylivertaisesti – myös laskun siirryttyä perintään.

Maksumuistutus tehostaa perintää

Kun laskun eräpäivästä on kulunut 14 päivää, ja jos laskua ei ole vielä maksettu, muistutetaan kuluttaja-asiakasta maksamattomasta laskusta maksumuistutuksella. Maksumuistutuksen voi lähettää velkoja itse tai sen lähettämisen voi antaa perintätoimiston, kuten Intrumin tehtäväksi. Jos 14 päivää maksumuistutuksen jälkeen lasku on vieläkin maksamatta, aloitetaan perintä. Yrityssaatavien kohdalla prosessi voi olla nopeampikin.

Lue lisää perintäpalvelustamme.

Ota yhteyttä

Haluatko kuulla lisää luotonhallinnan palveluistamme? Ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Puhelin 09 2291 1600
asiakaspalvelu@intrum.com

Voit myös jättää meille yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.










Luotonhallinnan opas

Miksi myyntireskontra kannattaa ulkoistaa?

Kysymyksiä ja vastauksia

Usein kysyttyä Intrumin Myyntireskontra-palvelusta

Mikä on myyntireskontra ja mitä on myyntireskontran hoito?

Myyntireskontra on luettelo yrityksen myyntilaskuista ja niihin saapuvista maksuista. Tyypillisiä myyntireskontran tapahtumia ja toimenpiteitä ovat mm. erilaisten maksujen käsittely, virheellisin tiedoin saapuneiden maksujen selvitykset ja hyvityslaskujen kohdistukset myyntilaskuille.

Mistä tiedot myyntireskontran hoitoa varten saadaan?

Tiedot reskontraan saadaan laskutuksesta laskutusjärjestelmästä. Saapuneet maksut saadaan reskontraan pankeista aineistoilla.

Miten kirjanpito liittyy myyntireskontraan?

Reskontra on osa kirjanpitoa. Reskontraan kirjatut tapahtumat viedään myös kirjanpidon tileille, mutta saatavien ja maksujen valvonta tapahtuu reskontrien kautta. Kirjanpito huolehtii siitä, että tulot ja menot kohdistetaan oikein.

Sisältyykö maksumuistutuksien lähetys myyntireskontrapalveluun?

Maksumuistutukset kuuluvat palveluun.

Mitä hyötyä minulle on Intrumille ulkoistetusta myyntireskontrasta?

Intrum hoitaa myyntireskontran työt puolestasi ja aikaa vapautuu ydinliiketoimintaasi. Intrumilla hyödynnämme automaatiota ja vuosien kokemusta siihen, miten reskontraa kannattaa hoitaa tehokkaalla, mutta asiakasystävällisellä ja läpinäkyvällä tavalla. Hoidamme reskontraanne joka päivä eikä lomista tai poissaoloista tarvitse välittää. Myyntireskontra kytketään aina perintäpalveluun, jolloin saatte parhaan hyödyn kun laskujen perintään siirto tapahtuu samalla sopimuksella perintälain mukaan sovitulla käytännöllä.

Miten pysyn ajan tasalla ikääntyvistä myyntilaskuista ja saapuvista maksuista kun myyntireskontra on ulkoistettu?

Teillä on näkyvyys ja pääsy omaan myyntireskontraan ja reskontran raportointiin 24/7 käyttöliittymän kautta. Käyttöliittymän raporteilta voidaan esimerkiksi ennakoida, kuinka paljon maksuja on tulossa kassaan. Reklamaatiotilanteissa laskun eteneminen pysäytetään selvityksen ajaksi.

Mitä myyntireskontrapalvelu maksaa?

Hinnoittelu muodostuu joko kuukausimaksusta tai laskukohtaisesta veloituksesta. Hinnoitteluun vaikuttavat reskontrankannan kokoluokka sekä sovittu palvelusisältö. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous tästä!