Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Nordic Debt Collection -analyysi 2022

Pohjoismaisten kotitalouksien ja yritysten maksukyky on vahvistunut koronaepidemian puhkeamisen jälkeen. Sekä perintätapausten määrä että koko Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Ruotsissa oli joulukuun 2021 lopussa keskimäärin 20 prosenttia pienempi kuin pandemian alkaessa maaliskuussa 2020. Laskussa ovat mukana sekä kotitaloudet että yritykset.

Pandemian aikana kuluttajien ja yritysten maksuvaikeudet vähentyneet

Huolimatta pandemian aikana tapahtuneista supistuksista ja työttömyyden lisääntymisestä, pohjoismaisten kotitalouksien ja yritysten maksukyky on vahvistunut koronaepidemian puhkeamisen jälkeen.

Rajoitukset lisäsivät säästöjä

Koronapandemian aikana hallituksen rajoitukset ja tartuntapelko rajoittivat kulutusmahdollisuuksia, jolloin kotitalouksien säästöt lisääntyivät.

Yritysten perinnän tarve ja konkurssit vähentyneet

Sekä perintätapausten määrä että koko Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Ruotsissa oli joulukuun 2021 lopussa keskimäärin 20 prosenttia pienempi kuin pandemian alkaessa maaliskuussa 2020. Luvussa ovat mukana sekä kotitaloudet että yritykset.


Lataa Nordic Debt Collection -analyysi 2022