Kirjautumalla sivuillesi voit tarkistaa ja hoitaa asiasi nopeasti.
Oma Intrum on aina auki

Kirjautumalla sivuillesi voit tarkistaa ja hoitaa asiasi nopeasti.

Onko sinulla perintäasia kanssamme?

Kirjaudu sisään ja katso yhteenveto veloistasi.

Tarvitsetko apua?


Vinkit & neuvot

Kysymyksiä ja vastauksia

Usein kysyttyä

Sähkölasku meni perintään. Miten kannattaa toimia?

Jos olet saanut meiltä kirjeen, etkä pysty maksamaan laskua, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme.  Ohjeita yhteydenottoon löydät saamastasi kirjeestä. Jos sinulla ei ole kirjettä, katso yhteystiedot ja ohjeet täältä

Lisätietoa saat myös sivultamme Kysymyksiä ja vastauksia sähkölaskun perinnästä.

Olen lähettänyt teille sähköpostia. Kuinka pian voin odottaa vastausta?

Käsittelemme saapuneet sähköpostit niiden saapumisjärjestyksessä, ja vastaamme mahdollisimman pian. Lähetäthän sähköpostin saamastasi kirjeestä löytyvään osoitteeseen, niin se löytää suoraan asiaasi hoitavan asiakaspalveluryhmän käsiteltäväksi.

Suojaamme asiakastietosi käyttämällä aina turvapostia henkilötietoja sisältävien sähköpostiviestien lähettämisessä. Turvapostin avattuasi siirryt turvapostipalvelun verkkosivuille, josta löytyvän erillisen vastauspainikkeen avulla voit vastata meille. Näin viestit kulkevat välillämme turvallisesti.

Tunnistat Intrumin lähettämän turvapostin siitä, että viestin otsikko liittyy lähettämääsi tiedusteluun tai meillä hoidossa olevaan asiaasi. Mikäli olet epävarma saamastasi sähköpostista, voit aina lähettää asiasta kyselyn osoitteeseen info@intrum.com.

 

Mikä on Oma Intrum?

Oma Intrum -palvelu on helpoin ja nopein tapa tarkistaa ajantasaiset ja avoimet, perintää koskevat velkatietosi. Palvelun kautta voit myös turvallisesti maksaa tai lähettää meille viestiä. 

Henkilöasiakkaille

Pankkitunnuksilla kirjautuminen
Jos perintäkirjeessä pyydetään kirjautumaan pankkitunnuksilla, näet yleiskatsauksen perintäasioistasi, jotka on yhdistetty henkilötunnukseesi ja voit hoitaa näihin perintäasioihisi liittyviä toimintoja.

Erillisellä tunnuksella kirjautuminen
Jos perintäkirjeessäsi on erillinen kirjautumistunnus, pääset tarkastelemaan kyseistä yksittäistä perintäasiaasi.

Yritysasiakkaille

Yritysasiakkaat voivat kirjautua Oma Intrum -verkkopalveluun kirjeestä löytyvällä tunnuksella ja salasanalla yksittäisen asian hoitamiseksi.

Kirjaudu tästä.

Ehdin jo maksaa alkuperäisen laskun, mutta sain perintäkirjeen. Mitä teen?

Maksun kirjautumisessa kestää yleensä yhdestä kolmeen arkipäivään ja tätä voit seurata Oma Intrum -palvelussa, jossa näet ajantasaisen tilanteen.

Huomioithan, että mikäli alkuperäinen lasku on maksettu myöhässä, mutta ennen perintäkirjeen saapumista, perinnästä aiheutunut kulu voi silti olla aiheellinen, jos perinnän toimenpiteet on ehditty aloittaa ennen maksun saapumista.

Jos alkuperäinen lasku on maksettu eräpäivään mennessä ja olet silti saanut perintäkirjeen, toimitathan maksutositteen meille Oma Intrumin kautta tai verkkosivulomakkeella kirjeessä mainitussa osoitteessa.

Mikä on koko velkani saldo?

Velkaneuvontaa ja velkojen järjestelyä varten voi tilata saldotodistuksen. Voit tilata saldotodistuksen osoitteesta www.intrum.fi/saldotodistus 

Saldotodistus sisältää Intrumilla perinnässä olevat velat, ja se kattaa myös parhaillaan ulosotossa olevat, Intrumin hoitamat asiat. Yhteenvedon voi tilata kerran vuodessa veloituksetta.

Sain Intrumilta soiton, jossa muistutettiin puhelimitse erääntyneistä laskuista. Mistä tässä on kyse?

Intrumilla on käytössä ulossoittopalvelu, jonka tarkoituksena on muistuttaa asiakkaita erääntyvistä laskuista ja tarvittaessa sopia maksujärjestelyistä. Puhelun alussa palveluneuvojamme tulee ensin tunnistaa henkilöllisyytesi, jotta voimme keskustella velkatilanteestasi tietoturvallisesti. Palveluneuvojamme ei kuitenkaan koskaan pyydä sinua kertomaan henkilötunnuksesi loppuosaa tai minkään palvelujen käyttäjätunnuksia tai salasanoja.

Myös Maija-soittorobottimme saattaa soittaa sinulle, mikäli maksusopimuksesi erän maksu on viivästynyt. Maija-soittorobottimme soittaa numerosta +358 9 4255 0333 ja soiton jälkeen saat aina tekstiviestin.

Lisää neuvoja laskujen maksamiseen ja tietoa yhteydenottokanavista löydät Intrumin Asiakaspalvelu-sivustolta.

Haluan jutella asiantuntijan kanssa. Mitä tietoja Intrum tarvitsee perintäasiani käsittelemiseksi?

Huolehdimme tietosuojastasi, jonka vuoksi jokaisen yhteydenoton osalta meidän tulee ensin tunnistaa sinut asianmukaisesti. Tätä varten tarvitsemme:

  • Nimesi​
  • Osoitteesi
  • Asianumerosi (meiltä saamasi kirjeen yläkulmassa)

Jos et tiedä asianumeroasi, ilmoitathan meille seuraavat tiedot:​

  • Henkilötunnuksesi
  • Nimesi
  • Osoitteesi
  • Tiedon alkuperäisestä laskuttajasta

Oma Intrum -palvelu on helpoin ja nopein tapa tarkistaa ajantasaiset ja avoimet velkatiedot. Palvelun kautta voit myös turvallisesti maksaa ja tarvittaessa lähettää meille viestiä. Kirjautumalla pankkitunnuksilla näet yleiskatsauksen veloistasi. Yksittäisen perintäasian hoitaminen onnistuu myös perintäkirjeestä löytyvillä tunnuksilla.​

Yhteystiedot asiantuntijoillemme löytyvät verkkosivuiltamme.

Mistä saan lasku-/kirjekopion?

Laskukopion tai tarkempaa tietoa laskun sisällöstä voi saada joko alkuperäisen laskuttajan verkkopalvelusta tai olemalla suoraan yhteydessä alkuperäisen laskuttajan asiakaspalveluun. ​

Perintäkirjeen kopion saat lähettämällä viestiä Oma Intrum -palvelun kautta. Voit kirjautua Oma Intrumiin tästä. Huomioithan, että viestin lähettäminen Oma intrumin kautta ei onnistu, jos asia ei ole enää meillä avoinna. ​

Vaihtoehtoisesti voit pyytää kopiota perintäkirjeestä verkkosivulomakkeemme kautta.

Olen eri mieltä laskusta

Saitko laskun väärin perustein tai onko laskun summa mielestäsi virheellinen? Kirjaudu Oma Intrum -palveluumme ilmoittaaksesi asiasta tai lähetä kirjeessä näkyvän osoitteen kautta meille viesti mahdollisimman pian, viimeistään kirjeen eräpäivään mennessä. Kirjaathan ilmoitukseesi tarkat perustelut, jotta voimme varmistaa, että asiasisältö pysyy oikeana jatkoselvitystä varten.

Otamme yhteyttä alkuperäiseen velkojaan ja keskeytämme perintätoimenpiteet asian selvittelyn ajaksi. Perinnän tilanteen näet Oma Intrumista.

Huomioithan, että velkoja voi tästä huolimatta vaatia velan maksamista oikeusteitse.

Mitä kirjeessä olevat päivämäärät tarkoittavat?

Kirjeen eli maksuvaatimuksen erittelysivuilta löytyy eri päivämääriä.  

  1. Laskun päivä on alkuperäisen laskun päiväys.
  2. Laskun eräpäivä on alkuperäisen laskun eräpäivä.
  3. Koron alkamispäivä on päivä, josta korko lähtee kertymään.  

 

Mikä on Oma Intrumissa käytössä oleva Trustly?

Trustly on maailmanlaajuinen verkkopankkialan toimija, joka mahdollistaa henkilökohtaisen verkkomaksamisen ilman kortteja, rekisteröintejä tai sovellusten lataamista.

Henkilöasiakkaat voivat Trustlyn avulla hoitaa maksujaan suoraan omalta, henkilökohtaiselta pankkitililtään. Trustly ei sovellu yrityskäyttöön, eivätkä yritykset voi sen avulla hoitaa maksujaan.

Trustly ei vaadi rekisteröintiä eikä henkilökohtaisia tietoja tallenneta. Turvallisuuden varmistamiseksi Trustly käyttää erillistä salausstandardia pankkien turvajärjestelmien lisäksi. Yritys on lisensoitu, Ruotsin finanssivalvontaviranomaisen valtuuttama ja valvoma maksulaitos.

Trustlyn etuina ovat yksinkertaisuus, nopeus, turvallisuus ja maksuttomuus ja yhtiön palveluita käyttää tänä päivänä jo 525 miljoonaa kuluttajaa sekä 6300 pankkia. Yhteistyökumppanina on mm. PayPal.

Lue lisää Trustlysta