Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa - suosittelemme asioimaan verkkopalvelussamme 

Asiakaspalvelulumme on tilapäisesti ruuhkautunut tavallista useampien yhteydenottojen vuoksi. Oma Intrum -verkkopalvelumme on sujuva tapa hoitaa asioita kanssamme. Siirry tästä Oma Intrumiin

Intrumin nimissä huijaussoittoja ja -sähköpostiviestejä

Jos epäilet Inrumin nimissä saamaasi viestiä tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut yhteydenottajalle henkilötietojasi, ilmoita asiasta poliisille.

Eurooppalainen kuluttajien maksutaparaportti 2022

Intrumin vuotuinen eurooppalainen kuluttajien maksutaparaportti osoittaa, että inflaatio on kiristänyt otettaan suomalaisten kotitalouksista. Kuluttajien luottamus on pudonnut ennätyksellisen alhaiselle tasolle ja useimmat kertovat muuttavansa kulutustottumuksiaan.

Kotitalouksilla on vaikeuksia maksaa laskunsa

Suomalaiset kotitaloudet eivät todennäköisesti pysty maksamaan laskujaan ajoissa. Vain 59 prosenttia vastaajista sanoi, ettei ole koskaan jättänyt laskua maksamatta, kun Euroopassa vastaava luku on 69 prosenttia.

Kestävä kuluttaminen muuttaa muotoaan

Kuluttajien kyky maksaa enemmän kestävästi tuotetuista hankinnoista on heikentynyt. Kestäviä valintoja tehdään nyt todennäköisemmin silloin, kun niistä on saavutettavissa myös kustannussäästöjä.

Hyvä talouslukutaito vähentää huolta

Suomalaiset ovat vähemmän huolissaan inflaatiosta ja omaavat eurooppalaiseen keskitasoon verrattuna hyvät talouslukutaidot. Talouslukutaidon ja taloudellisen hyvinvoinnin välillä on korrelaatio.

Suomalaiset jättävät laskuja maksamatta useammin kuin eurooppalaiset

Kuluttajien luottamus on pudonnut ennätyksellisen alhaiselle tasolle ja useimmat kertovat muuttavansa kulutustottumuksiaan. Neljä kymmenestä suomalaisesta on jättänyt yhden tai useamman laskun maksamatta, mikä on enemmän kuin eurooppalaisilla keskimäärin.

Lue lisää


Lataa kuluttajien maksutaparaportti 2022

Saat Suomea ja Eurooppaa koskevat raportit