Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Kuluttajien luottotiedot

Kuluttajan luottotietojen tarkistus tulisi olla vakiintunut tapa ja osa vastuullista luotonantoa aina kun myydään laskulla tai osamaksulla. Asiakkaan luottotietojen ymmärtäminen pienentää yrityksen luottotappioriskiä. Esimerkiksi vuokralaisen luottotietojen tarkistus on aina hyvä tehdä ennen vuokrasopimuksen solmimista.

 

Ajantasaisen tiedon luottoriskeistä takaa Intrumin ainutlaatuinen perintätieto sekä muut julkiset tietolähteet, jotka sisältävät sekä positiivista että negatiivista maksukäyttäytymistietoa. Luottotietopalvelumme avulla teet dataan perustuvia päätöksiä ja parannat luottoriskien hallintaa.

Kuluttajien luottotiedot Suomesta

Yksityishenkilön maksuhäiriötiedot

Luottomaatti - Ainutlaatuinen perintätietorekisteri

Luottoriskien hallinta


Henkilöluottotiedot - kuluttajakaupan tueksi

Tarkista yksityishenkilöiden maksuhäiriöt ja perintätiedot aina ennen kuin myyt laskulla. Intrumin kautta saat tiedon nopeasti milloin tahansa.

Luottomaatti - näkemystä kuluttajakauppaan

Luottomaatin perintätiedon avulla kohdennat myynnin maksukykyisiin kuluttajiin ja lisäät siten myyntiä. Palvelumme mahdollistaa vastuullisen luotonannon ja vähentää perinnän tarvetta.

Maksuhäiriötieto - tieto kuluttajan maksukyvystä

Kohdista myyntistrategiasi maksukykyisille asiakkaille ja myönnä luottoa luottavaisin mielin tarkastamalla maksuhäiriöt.

Kysymyksiä ja vastauksia

Usein kysytyt kysymykset - Luottotiedot | Intrum

Miksi luottotiedot ovat tärkeitä?

Jotta tunnet sidosryhmäsi ja hallitset luottoriskejä tehokkaasti! Luottotietojen tarkastaminen on osa vastuullista luottokauppaa. Joskus yritykset ja yksityishenkilöt kamppailevat maksuviiveiden tai maksujen laiminlyönnin kanssa. Se voi johtaa yrityksen kassavirran vähenemiseen tai yksityishenkilön ylivelkaantumiseen. Tämä voi rajoittaa niin yrityksesi kuin yritysasiakkaasi kasvua tai jopa uhata niiden elinkelpoisuutta.

Valtava määrä dataamme mahdollistaa meidän tehdä tarkkoja arvioita ja luottoluokituksia siitä, miten asiakkaat käyttäytyvät nyt ja tulevaisuudessa. Sen avulla yrityksesi voi tehdä päätöksiä miten ja milloin myöntää luottoa, mihin asiakkaisiin kohdistaa myyntiponnisteluita ja milloin käyttää tiukempia ehtoja tai perintätoimia. Luottotietopalveluiden oppaan avulla voit tehostaa luotonhallintaasi.

Mitä eroa on Intrumin luottoluokituksella ja tavallisella luottotarkistuksella?

Pelkkä yksittäinen luottotieto, esim. maksuhäiriömerkintä, ei aina kerro koko totuutta. Luottokelpoisuuden arviointi on kuin palapelin kokoamista. Luottoluokituksiemme arvo piilee siinä, että meillä on maksukäyttäytymis- ja talousdataa, mitä yhdistelemällä ja analysoimalla voidaan hyvin tarkasti ennustaa luottokelpoisuutta.

Miksi Intrum on oikea kumppani luottotietopalveluihin?

Intrumin pitkä kansainvälinen kokemus ja jatkuva kehittyminen takaa meille tiedot, työkalut ja analytiikan arvioidaksemme asiakkaiden riskiä ja maksukäyttäytymistä tarkasti ja tehokkaasti. Markkinajohtajina meillä on merkittävä määrä dataa, jolla varmistamme, että tunnet yhteistyökumppanisi tilanteen ja optimoit luotonhallintasi. Intrum on vastuullinen yritys: roolimme yhteiskunnassa on toimia terveen talouden suunnannäyttäjänä ja tukea yritysten ja yksilöiden taloudellista hyvinvointia - eettisesti, lakien ja asetusten mukaisesti.

Mitä palvelu maksaa?

Hinnoittelumme perustuu vuosisopimukseen ja tarjouspyynnössä asiakkaan ilmoittamiin kyselymääriin. Hinta riippuu rapotin kattavuudesta, eli onko kyse yksittäisestä luottotiedosta vai kokonaisvaltaisesta luottosuosituksesta. Yksittäisten luottotietojen tarkastus on hyvin edullista (alkaen 0,80 €/kysely) verrattuna luottotappioon, jonka voit estää selvittämällä asiakkaasi ja yhteistyökumppanisi tiedot etukäteen.

Kuinka palvelu toimii?

Luottotietopalvelun sopimusasiakkaana saat kattavat Luotonhallintapalvelut jatkuvaan käyttöön edullisemmin. Vuosisopimus pitää sisällään luottotieto- sekä perintäpalveluiden käytön. Saat pääsyn Intrum Web Luottotieto -verkkopalveluihimme, mistä voit hakea tarpeisiisi sopivia raportteja asiakkaidesi maksukäyttäytymisestä, taloudellisesta tilanteesta ja luottoluokituksesta. Verkkopalvelu on käytettävissä suomen-, ruotsin- ja englanninkielisenä. Lisäksi palvelua voi käyttää vaivattomasti mobiilissa ja tuotteemme on myös integroitavissa suoraan omaan järjestelmäänne.

Mikäli sopimus ei ole ajankohtainen, tai olet yksityishenkilö, voit tilata yksittäisiä luottotietoja Intrumin Luottotietokaupasta. Sopimusasiakkaille on tarjolla etuja sekä laajempi tuotevalikoima. Sopimusasioissa jätä yhteystietosi alla olevan linkin kautta, niin olemme sinuun pian yhteydessä. 

Jätä yhteydenottopyyntö

Mitä tietoja saan Luottotietopalvelusta käyttööni?

Meiltä saat niin yritysten kuin yksityishenkilöiden luottotiedot. Oma Intrumin luottotietorekisterimme kertoo yrityksen maksukäyttäytymisestä ja maksuviiveistä reaaliajassa ja muut viralliset tietolähteet, kuten rekisteritiedot, maksuhäiriö- ja tilinpäätöstiedot mahdollistavat kattavan kokonaiskuvan muodostamisen. Luottotietoja voit ostaa yksittäisinä tietoina tai valmiina luottosuosituksina. Me Intrumilla osaamme kerätä, tulkita ja raportoida nämä tiedot, jotta voit käyttää niitä päätöksenteossa.

Miksi on tärkeää seurata luottoriskejä, yhteistyökumppaneita ja asiakkaita?

Ennakointi! Aiemmin ajallaan maksaneen asiakkaan tai muun sidosryhmän luottoriski voi muuttua. Luottokelpoisuuden seuranta on tärkeää varmistaaksesi, ettei yrityksesi saatavat jää kotiutumatta tai oma liiketoimintasi keskeydy – merkit ovat usein olemassa jo etukäteen. Yhteistyökumppaneista voi tulla myös vahvempia ja luottokelpoisempia, mikä tarkoittaa, että voit turvallisesti myöntää enemmän luottoa ja kasvattaa liiketoimintaasi nopeammin.

Yksityishenkilön luottotietojen tarkistus

Tarkista kuluttajan luottotiedot aina ennen kuin myyt laskulla tai solmit vuokrasopimuksen. Intrumin verkkopalvelun kautta saat tiedon nopeasti milloin tahansa.

 

Lue lisää yksityishenkilön luottotietojen tarkistuksesta

Vuokralaisen luottotietojen tarkistus on vakiintunut ja tärkeä osa vuokraustoiminnan riskienhallintaa.

Vuokralaisen luottotietojen tarkastus - Kattava opas vuokranantajalle

Vuokranantaja, tiedätkö, että luottotietojen tarkistus on tärkeää, sillä sen avulla varmistat vuokralaisen maksukyvyn? Tarkista yksityishenkilön luottotiedot aina ennen kuin solmit vuokrasopimuksen. Intrumin verkkopalvelun kautta saat tiedon nopeasti milloin tahansa.

 

Lue lisää vuokralaisen luottotietojen tarkastuksesta

“Kun sisällytät luottotietojen tarkastamisen luottopolitiikkaasi ja liiketoimintasi arkeen, optimoit luotonhallintasi uudelle tasolle”

Riikka Korpinoro, luottokonsultti, Intrum Oy

Vinkkejä luottokauppaan

  • 1

    Määrittele yrityksellesi luottopolitiikka ja varmista tarvittavat resurssit sekä tehokkaat työkalut luotonvalvontaan

  • 2

    Tarkasta jokaisen uuden asiakkaan luottotiedot ennen luottokauppaa

  • 3

    Seuraa pitkäaikaisten asiakkaiden luottokelpoisuudessa tapahtuvia muutoksia valvontapalveluiden avulla

  • 4

    Hallittu riskinotto on paikallaan, huomioi luottopolitiikan joustavuus


Tule asiakkaaksemme

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme