Intrum ja COVID-19: Olemme varautuneet koronapandemiaan ja tuemme asiakkaitamme poikkeusolosuhteet huomioiden

Koronavirus on levinnyt maailmanlaajuiseksi pandemiaksi ja sen vaikutukset koskevat yhä suurempaa osaa väestöstä. Ymmärrämme pandemian laajat vaikutukset niin yksilöiden kuin yritysten toimintaan, ja pyrimme tukemaan asiakkaitamme ja heidän asiakkaitaan myös näissä poikkeuksellisissa oloissa.

Mikäli sinulla ilmenee maksuvaikeuksia, suosittelemme olemaan meihin herkästi yhteydessä. Asiantuntijamme ovat koulutettu löytämään parhaat ratkaisut ja joustavat toimintamallit erilaisiin tilanteisiin.

Voit ottaa meihin yhteyttä helpoiten Oma Intrum -portaalin kautta. Palvelussa voit tehdä maksuja ja katsoa omaa ajantasaista tilannetta.

Jos olet jo maksanut, asia on sillä kunnossa. Tietosi päivittyvät Oma Intrumiin muutamassa päivässä.

Alla näet Intrumin  17.3.2020 päivitetyt jatkuvuuden ja kriisinhallinnan ohjeet koronaviruspandemiaan liittyen

Intrumilla on liiketoiminnan jatkuvuuden ja kriisinhallinnan ohje, joka kattaa liiketoiminnan jatkuvuuden suunnittelun, kriisinhallinnan ja teknisen palautumisen.

Ohjeeseen perustuen

1. Kaikissa Intrumin paikallisissa toimipisteissä on toimintaohjeet hätä- ja kriisitilanteita varten sekä listaus niistä tehtävistä, jotka on suoritettava kiireellisesti kriisitilanteessa. Ohjeistus on kaikkien työntekijöiden saatavilla sisältäen erilaiset kriisiskenaariot, pelastuspalvelujen yhteystiedot, vastuuhenkilöt sekä ohjeita toimintaan ja viestintään hätätilanteissa.
  2. Kriisinhallinta tarkoittaa menettelyjä vakavien tapahtumien, häiriöiden ja hätätilanteiden varalle, joita ei voida hallita tavanomaisten toimintojen ja yksiköiden avulla. Kriisinhallintaan sisältyy kriisinhallintasuunnitelmassa dokumentoituja tarkistuslistoja, puhelinluetteloita ja rutiineja, jotka toimivat kriisinhallintaryhmän ohjeena. Suunnitelma on tarkoitettu vain kriisinhallintaryhmän jäsenten  käyttöön.
  3. Liiketoiminnan jatkuvuuden ja kriisinhallinnan ohje toimii pohjana niille toimenpiteille ja menettelyille, joilla turvataan liiketoiminnan jatkuvuussuunnitelmassa listattujen liiketoiminnan kannalta kriittisten toimintojen ja prosessien ennalleen palauttaminen, uudelleen käynnistäminen ja ylläpito

Vallitsevan koronavirustilanteen johdosta Intrum on ohjeistanut työntekijöitään seuraavasti:

1. työskentelemään etätyönä niin paljon kuin mahdollista
  2. pidättäytymään ulkomaan matkustuksesta viranomaisten ohjeiden mukaisesti
  3. pidättäytymään työmatkustuksesta myös kotimaassa
  4. ulkomailla matkustaneita työskentelemään etätyössä vähintään 14 päivän ajan kotiinpaluusta ennen toimistolle palaamista
  5. työskentelemään etätyössä 14 päivän ajan, mikäli työntekijään itseensä kohdistuu koronavirusepäily, kunnes testi on osoittautunut negatiiviseksi
  6. työskentelemään varotoimena etätyössä 7 päivän ajan, mikäli työntekijän perheenjäsenenä on ollut kontaktissa toisen koronavirusepäilyn kohteena olevan henkilön kanssa

Intrum noudattaa WHO:n ja paikallisten viranomaisten suosituksia ja päivittää ohjeistustaan niiden mukaisesti.