Intrumin nimissä huijaussoittoja ja -sähköpostiviestejä 

Jos epäilet yhteydenottoa huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut yhteydenottajalle henkilötietojasi, ilmoita asiasta poliisille.

Nordic Debt Collection -analyysi 2021

Koronapandemia on kohdellut suomalaisia epätasaisesti. Työttömyys on noussut ja koskettanut erityisesti pienituloisia ja nuoria, joskin pandemian alun lomautusaaltojen jälkeen tilanne on parantunut. Samaan aikaan kulutus on vähentynyt kaikissa ikäluokissa ja perintätapausten määrät ovat kääntyneet laskuun.

Pandemia on kohdellut kuluttajia epätasaisesti

Suurimmalla osalla kotitalouksia on parempi taloustilanne kuin ennen pandemiaa.

Maakohtaisia eroja kuluttajien taloudellisessa tilanteessa

Ruotsissa nuoret ovat onnistuneet sopeuttamaan kulutustaan. Norjassa ikä on merkitsevä tekijä perintätapausten määrissä. Tanskassa vuosia jatkunut kotitalouksien taloudellinen vahvistaminen palkitsee.

Suomessa perinnän tarve vähentynyt

Suomalaisten kuluttajien keskuudessa perinnän tarve on vähentynyt.


Lataa Nordic Debt Collection -analyysi 2021