Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa - suosittelemme asioimaan verkkopalvelussamme 

Asiakaspalvelulumme on tilapäisesti ruuhkautunut tavallista useampien yhteydenottojen vuoksi. Oma Intrum -verkkopalvelumme on sujuva tapa hoitaa asioita kanssamme. Siirry tästä Oma Intrumiin

Intrumin nimissä huijaussoittoja ja -sähköpostiviestejä

Jos epäilet Inrumin nimissä saamaasi viestiä tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut yhteydenottajalle henkilötietojasi, ilmoita asiasta poliisille.

Intrum varnar för bluffsamtal

Bluffsamtal har gjorts i Intrums namn under april. I telefonsamtalen har personen som talade svenska eller finska påstått sig representera Intrum.  

Personen har hävdat att man utreder ett obetalt skuldärende som skulle gå vidare till verkställighet. I vissa fall har personen hävdat att det kan vara relaterat till identitetsstöld.

Vad du ska göra om du misstänker att kontakten är ett bluffsamtal

  • Anteckna namnet på personen som ringde och numret som samtalet kom från.
  • För eventuella ytterligare undersökningar rekommenderar vi att du också skriver ner annan information om samtalet, till exempel vilken typ av saker den som ringde frågade.
  • Avbryt samtalet och ring Intrums kundtjänst på 09 229 111
  • Om det inte var en genuin kontakt från Intrum och du har gett uppringaren personlig information, polisanmäl samtalet

Ytterligare information och instruktioner kan också erhållas från Intrums dataskydd via e-post på tietosuoja@intrum.com

Mer information om Intrums kontakter och våra kontaktuppgifter hittar du på vår kundtjänstsidorna.