Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa - suosittelemme asioimaan verkkopalvelussamme 

Asiakaspalvelulumme on tilapäisesti ruuhkautunut tavallista useampien yhteydenottojen vuoksi. Oma Intrum -verkkopalvelumme on sujuva tapa hoitaa asioita kanssamme. Siirry tästä Oma Intrumiin

Intrumin nimissä huijaussoittoja ja -sähköpostiviestejä

Jos epäilet Inrumin nimissä saamaasi viestiä tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut yhteydenottajalle henkilötietojasi, ilmoita asiasta poliisille.

Vastuullinen kumppani tuo säästöjä kunnalle ja parantaa asiakaspalvelua

Kunnat ovat yritysten tavoin joutuneet vetämään vyötä kireämmälle haastavassa markkinatilanteessa inflaation ja korkojen nousun myötä ja investointeja uudistumiseen on jouduttu lykkäämään. Samaan aikaan haasteet uusien hyvinvointialueiden, työvoiman saatavuuden, digitalisaation ja ilmastonmuutoksen edessä jatkuvat. Yhteistyö eri toimijoiden kanssa on avain kuntien uudistumiselle kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Kuntapäättäjien arki on tasapainottelua säästötalkoiden ja uudistumisen kesken. Haasteena on, kuinka pitää kunta elinvoimaisena myös tulevaisuudessa. Kuntien tulee taata julkiset palvelut kuntalaisille aina sivistyksestä asumiseen asti ja luoda houkutteleva ympäristö saadakseen uusia kuntalaisia. Rakennusalan ahdinko näkyy asuntorakentamisen heikentymisenä. Uhkana on työikäisten muuttoaalto lähimpään kasvukeskukseen, jos kunta ei pysty tarjoamaan hinnaltaan kilpailukykyisiä asuntoja, tontteja ja mahdollista käytännöllistä ja joustavaa rakentamista. Lisäksi digitalisaatio ja osaavan työvoiman saatavuus tuovat lisähaasteita muuttuneen talous- ja maailmanpolitiikan keskellä. Hintojen ja korkojen nousu näkyy paitsi kuntapäättäjien myös tavallisten kuntalaisten kukkarossa ja vaikeuttaa heidän arkeaan.

Me Intrumilla autamme yli miljoonaa asiakasta vuodessa. Käymme asiakkaiden kanssa yli 760 000 puhelinkeskustelua vuosittain ja asiakaspalvelijamme ratkovat toimeksiantajiemme ja loppuasiakkaidemme maksuongelmia inhimillisesti kuunnellen. Tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla asiakkaamme ovat maksaneet 778 409 velkaa, uusia maksusuunnitelmia olemme tehneet yli 15 500 ja eräpäivän siirtoja lähes 38 400 kappaletta. Näillä toimenpiteillä olemme ehkäisseet ihmisten maksuongelmia arjen haasteiden edessä ja tänä vuonna jo 30 554 asiakasta on päässyt meidän avullamme irti veloistaan.

Erityisesti taloudellisesti haastavina aikoina vahvat ja vastuulliset kumppanit ovat kunnille kultaakin kalliimpia. Luotonhallinnan asiantuntijana olemme luotettava ja inhimillinen kumppani, joka edistää tervettä taloutta ja kantaa vastuunsa osana yhteiskuntaa. Avullamme  kunnat voivat tehostaa talouttaan ja samalla parantaa kuntalaisten asiakaspalvelua. Yhteistyöllä erilaisten hankkeiden edistäminen onnistuu sujuvasti ja kustannustehokkaasti.  Kunnat voivat näin toteuttaa omaa ydintehtäväänsä ja tarjota sujuvaa arkea asukkailleen.

Tervetuloa tapaamaan asiantuntijoitamme ja kuuntelemaan tietoiskuamme

Tule tapaamaan asiantuntijoitamme osastollamme K-kerroksessa ja kuuntelemaan ”Tosielämän perintätarinoita” tietoiskuumme keskiviikkona 13.9. klo 14. Lakimiehemme Laura Pietilä kertoo käytännön esimerkkien avulla, kuinka hoidamme julkisella sektorilla haastavia ja vaikeitakin asioita hyvää perintätapaa noudattaen.

Nähdään Kuntamarkkinoilla!

Harri Brander
toimialavastaava, julkinen sektori, Intrum Oy
Puhelin 050 464 0471, harri.brander@intrum.com