Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa - suosittelemme asioimaan verkkopalvelussamme 

Asiakaspalvelulumme on tilapäisesti ruuhkautunut tavallista useampien yhteydenottojen vuoksi. Oma Intrum -verkkopalvelumme on sujuva tapa hoitaa asioita kanssamme. Siirry tästä Oma Intrumiin

Intrumin nimissä huijaussoittoja ja -sähköpostiviestejä

Jos epäilet Inrumin nimissä saamaasi viestiä tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut yhteydenottajalle henkilötietojasi, ilmoita asiasta poliisille.

Case M-Levy: ”Intrumin kokonaispalveluratkaisu on nopeuttanut yrityksemme rahankiertoa”

M-Levy on perheomisteinen ohutlevyvalmistukseen erikoistunut sopimusvalmistaja, joka palvelee asiakkaitaan rautaisella ammattitaidolla. Pitkä yhteistyö Intrumin laskunvälitys-, reskontra- ja perintäpalvelujen kanssa on tehostanut M-Levyn rahankiertoa, ja samalla jättänyt aikaa oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Muuramessa sijaitseva M-Levy on vuonna 1992 perustuttu perheomisteinen yritys, joka on erikoistunut ohutlevy- ja putkituotteiden sopimusvalmistukseen. Yrityksen tuottamaan palveluun kuuluu perusmetallialan toimintaa eli laserkeikkausta, kappaleen taivutusta, maalausta ja hitsausta. Toiminta perustuu nykyaikaisten teknologioiden hyödyntämiseen, henkilöstön ammattitaitoon, kattavaan palveluvalikoimaan ja usean vuosikymmenen kokemukseen. M-Levyn asiakaskanta on melko laaja ja muodostuu suomalaisista alihankintateollisuuden yrityksistä. Suurin osa tavaroista menee lopputuotteina vientiin.

M-Levyn ohutlevytuotanto- ja maalausyksiköille on myönnetty laatusertifikaatit. Yrityksen tavoitteena on minimoida päästöt ja parantaa ympäristösuorituskykyä jatkuvasti. Luotonhallinnan asiantuntija Intrum on myös laatusertifioitu yritys ja vastuullinen kumppani, joka tarjoaa M-Levylle kattavat kokonaispalveluratkaisut aina laskunvälityksestä ja reskontrapalvelusta perintään asti unohtamatta hyvää asiakaskokemusta. Yhteistyöllämme tuemme kestävää ja vastuullista yhteiskuntaa.

Ulkoistamisen tavoitteena prosessien kehitys ja tehokkuus

Yhteistyö Intrumin kanssa alkoi vuonna 2016, joten kokonaispalveluratkaisu on ollut jo pitkään käytössä ja toimintatavat vakiintuneita. M-Levyn toimitusjohtaja Niko Puhakka kertoo itse aloittaneensa yrityksessä vuonna 2019, mutta alkujaan M-Levy halusi parantaa tehokuutta prosessien kehittämisen avulla. Varsinkin pienissä- ja keskisuurissa yrityksissä vähäiset resurssit halutaan usein säästää lisäarvoa tuottavaan toimintaan. Jos yritys hoitaa itse reskontraa, se vaatii sekä resursseja että aikaa, mikä on pois yrityksen ydinliiketoiminnasta.

M-Levyllä on käytössä myös OP:n saatavarahoitus eli Osuuspankki on ollut mukana ja käsittääkseni he edellyttivät, että meillä pitää olla ulkoistettu ja tehokas kumppani reskontranhoitoon. Intrumin valintaan on vaikuttanut maine; se, että on iso ja luotettava toimija alallaan.
Niko Puhakka, toimitusjohtaja, M-Levy

Kokonaispalveluratkaisun käyttöönotto sujui aikanaan varsin mutkattomasti. M-Levyllä ei itsellään ollut IT-puolen järjestelmäosaamista valmiiksi, mutta Intrum hoiti sen puolen ammattitaidolla ja sujuvasti.

M-Levyn asiakkaat ovat yritysasiakkaita, sillä he toimivat osana alihankintaketjua. Keskimäärin laskuja on 400 kappaletta kuukausittain ja yrityksen liikevaihto oli viime vuonna 8,6 miljoonaa euroa. Intrumin laskunvälitys-, reskontra- ja perintäpalveluratkaisut toimivat hyvin yrityksen liiketoiminnan tukena. Intrumin asiakaslähtöinen laskujen ja aineistojen välitys tehostaa tutkitusti asiakkaidemme taloushallintoa ja tarjoaa halutut jakelukanavat laskujen vastaanottajille.

Prosessimme ovat tehokkaat. Laskumuistutukset lähtevät aina ajallaan ja perintäänkin laskut menevät tarvittaessa melko nopeasti. Jos on epäselviä laskuja, ne hoidetaan Intrumilla saman tien. Intrumin kokonaispalveluratkaisu on nopeuttanut M-Levyn rahankiertoa ja samalla jää aikaa oman ydinliiketoiminnan kehittämiseen.
Niko Puhakka, toimitusjohtaja, M-Levy

Intrum käy M-Levyn kanssa kehitysasioita läpi vuosittain Tapa toimia -palavereissa.

Tapa toimia -palaverit ovat molemminpuolista dialogia varten. Kuuntelemme asiakkaan toiveita ja mahdollisia kehitystoiveita yhteistyöhön tai prosesseihin liittyen. Jos sellaisia on, ne toteutetaan mahdollisuuksien mukaan.
Mika Hulpio, asiakkuuspäällikkö, Intrum

Puhakka on yhteistyöhön ja Intrumin yhteydenpitoon tyytyväinen.

Yhteydenpito toimii varsin hyvin. Sähköposteihin vastataan 24 tunnin sisällä, vaikka välttämättä aina ei tarvitsisi edes niin nopeasti reagoida. Nykyinen tapa toimia on hyvin selkeä ja yksiselitteinen. Intrumin kokonaispalveluratkaisu on ollut meillä käytössä nyt seitsemän vuotta ja se on kokonaisuudessaan todella toimiva ja tehokas ratkaisu.
Niko Puhakka, toimitusjohtaja, M-Levy

Intrum Web -verkkopalvelu palvelee 24/7

Ulkoistettua reskontra- ja perintäpalvelua on tärkeä päästä seuraamaan silloin kuin se yritykselle itselleen sopii. Intrum Web -verkkopalvelu on toimeksiantaja-asiakkaan käytössä vuorokauden ympäri viikon jokaisena päivänä. Verkkopalvelun käyttö on helppoa ja sitä kautta omien toimeksiantojen seuranta ja yhteydenpito Intrumin asiantuntijoihin onnistuu nopeasti. Intrumin asiantuntijat tekevät laskujen täsmäytykset ja kirjaukset päivittäin, jolloin ne näkyvät verkkopalvelussa saman tien. Intrum Web tarjoaa yrityksille myös laajan valikoiman erilaisia raportteja liiketoiminnan tueksi. Puhakka sanoo itse käyttävänsä myyntisaatavaraporttia, josta näkee avoimet saatavat nopeasti ja selkeästi.

Kiireisessä arjessa pystyn käyttämään melko vähän aikaa kuukaudessa myyntisaatavien seurantaan. Kun reskontra toimii hyvin ja loogisesti, sitä on helppo seurata ja tärkeimmät asiat pystyy näkemään yhdellä silmäyksellä. Aikaa säästyy näin enemmän ydinliiketoimintaan.
Niko Puhakka, toimitusjohtaja, M-Levy

M-Levyn asiakkaat tyytyväisiä Intrumin maksamisen asiakaspalveluun

Intrumin asiakaspalvelu tarjoaa M-Levyn asiakkaille laajemmat aukioloajat kuin yritys itse pystyisi tarjoamaan. Esimerkiksi perintään joutuneet asiakkaat asioivat suoraan Intrumin asiakaspalvelun kanssa, eivätkä ota yhteyttä toimitusjohtajaan. Intrumin asiakaspalvelijat hoitavat maksamiseen liittyvät asiat ammattitaidolla kerralla kuntoon. Puhakan mukaan asiakkaat ottavat yleensä yhteyttä, jos asiat eivät hoidu, mutta kun palautetta ei ole tullut, sen voi tulkita, että kaikki on kunnossa.

Avainlukuja

· M-Levy Oy on vuonna 1992 perustettu perheyhtiö, joka on erikoistunut ohutlevy- ja putkituotteiden sopimusvalmistukseen. Noin 200 asiakasta on suomalaisia alihankintateollisuuden yrityksiä. Pääosin M-Levyn tuotteet menevät asiakkaiden kautta vientiin.

· 6 000 neliön tehtaat sijaitsevat Muuramessa, jossa työskentelee 43 metallialan ammattilaista.

· Yrityksen liikevaihto viime vuonna oli 8,6 miljoonaa euroa.

M-Levyllä on käytössään Intrumin kokonaispalveluratkaisu, johon kuuluu:


Lisätietoja: Mika Hulpio, Asiakkuuspäällikkö, Intrum Oy, p. +358 50 400 0068