Koronavirus (COVID-19) ja vaikutukset toimintaamme 

Kaikki palvelumme, mukaanlukien asiakaspalvelu, toimivat normaalisti. Lue lisää toimintojemme ja asiakaspalvelumme turvaamisesta myös poikkeusoloissa. 

Pikaperintä

Tutustu alta palvelukuvaukseen, hinnastoon ja sopimusehtoihin.

Intrum Pikaperintä on ensisijaisesti kehitetty yksittäisten saatavien perintään. Mikäli sinulla on vuoden aikana useampia laskusaatavia perittävänä, suosittelemme hyödyntämään vuosisopimusasiakkaan edut. Ota yhteyttä asiakaspalvelu@intrum.com, 09 2291 1600. Autamme mielellämme!

Ota yhteyttä myyntiimme ja pyydä tarjous:






Kysymyksiä ja vastauksia

Usein kysyttyä - Pikaperintä

Onko Pikaperintä tarkoitettu yritysten vai kuluttajien käyttöön?

Palvelu on tarkoitettu ainoastaan yritysten käyttöön. Voit käyttää palvelua, mikäli yrityksellänne on voimassaoleva y-tunnus.

Voinko toimittaa kerralla useamman maksamattoman laskun samalta asiakkaalta?

Palvelu on tarkoitettu ensisijaisesti yksittäisten riidattomien saatavien perintään. Halutessasi voit yhdistää saman asiakkaan maksamattomat laskut samaan perintätoimeksiantoon.  Tämä on mahdollista, kun jätät toimeksiannon lataamalla palveluun kuvan laskuista.

Kuinka paljon Intrum Pikaperintä -palvelun käyttö maksaa?

Palvelun perusmaksu on 45 € (+alv), joka veloitetaan aina kun jätätte uuden pikaperintätoimeksiannon. Perusmaksu veloitetaan myös siinä tapauksessa, että asiakkaanne kiistää velan eikä perintää voida jatkaa vapaaehtoisen perinnän keinoin.

Onnistuneesta perinnästä veloitamme lisäksi palvelumaksun 45 € (+alv). 

Riidattomasta oikeudellisesta perinnästä veloitamme lisäksi 95 € (+alv).

Jälkiperintään siirretyistä saatavista pidätämme 50 % provision.

Tutustu tarkemmin hinnastoomme 

Mitä jos saatava on riitainen?

Intrum Pikaperintä -palvelua ei voi käyttää riitaisten saatavien perintään. Jos saatava on riitainen, voit olla meihin yhteydessä puhelimitse: 09 315 448 80. Autamme mielellämme löytämään tilanteeseenne sopivan ratkaisun.

Mitä tapahtuu, jos asiakas riitauttaa saatavan kesken perinnän?

Vapaaehtoista perintää ei perintälain mukaan saa jatkaa, jos asiakas kiistää maksuvelvollisuutensa, eikä kiistäminen ole selvästi perusteetonta. Tällaisessa tapauksessa asiakaspalvelumme ilmoittaa sinulle velan kiistämisestä ja sopii erikseen jatkotoimenpiteistä.

Riitaisen saatavan jatkoselvittelystä sovitaan erikseen. Riitaiset asiat käsitellään tuntiveloituksella lakiasiainosastollamme.

Voinko käyttää palvelua jos en ole lähettänyt kirjallista maksumuistutusta?

Kyllä voit. Tällöin lähetämme maksumuistutuksen puolestasi. Maksumuistutuksen lähettämisestä ei aiheudu yrityksellenne ylimääräisiä kustannuksia.

Miten saan perityt rahat yrityksemme tilille?

Käytämme Intrum Pikaperinnässä asiakasvaratiliä, josta tilitämme saatavan pääoman ja korot yrityksenne tilille. Tilitys tehdään viikoittain.