Intrum yrityksenä

Intrum yrityksenä

Kysymyksiä ja vastauksia

Usein kysyttyä

Olen lähettänyt teille sähköpostia. Kuinka pian voin odottaa vastausta?

Käsittelemme saapuneet sähköpostit niiden saapumisjärjestyksessä, ja vastaamme mahdollisimman pian. Lähetäthän sähköpostin saamastasi kirjeestä löytyvään osoitteeseen, niin se löytää suoraan asiaasi hoitavan asiakaspalveluryhmän käsiteltäväksi.

Suojaamme asiakastietosi käyttämällä aina turvapostia henkilötietoja sisältävien sähköpostiviestien lähettämisessä. Turvapostin avattuasi siirryt turvapostipalvelun verkkosivuille, josta löytyvän erillisen vastauspainikkeen avulla voit vastata meille. Näin viestit kulkevat välillämme turvallisesti.

Tunnistat Intrumin lähettämän turvapostin siitä, että viestin otsikko liittyy lähettämääsi tiedusteluun tai meillä hoidossa olevaan asiaasi. Mikäli olet epävarma saamastasi sähköpostista, voit aina lähettää asiasta kyselyn osoitteeseen info@intrum.com.

Mikä on Oma Intrum?

Oma Intrum –portaali on helpoin ja nopein tapa tarkistaa ajantasaiset ja avoimet, perintää koskevat velkatietosi. Palvelun kautta voit myös turvallisesti maksaa tai lähettää meille viestiä. 

Kirjautumalla pankkitunnuksilla näet yleiskatsauksen kaikista veloistasi ja voit hoitaa niihin liittyviä asioitasi. Perintäkirjeestä löytyvillä tunnuksilla pääset tarkastelemaan kyseistä, yksittäistä perintäasiaasi.

Kirjaudu tästä.

Ehdin jo maksaa laskun mutta sain perintäkirjeen. Mitä teen?

Voit ilmoittaa asiasta Oma Intrum –verkkopalvelussa tai kirjeessäsi ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Mikä on koko velkani saldo?

Velkaneuvontaa ja velkojen järjestelyä varten voi tilata saldotodistuksen. Voit tilata saldotodistuksen osoitteesta www.intrum.fi/saldotodistus 

Saldotodistus sisältää Intrumilla perinnässä olevat velat, ja se kattaa myös parhaillaan ulosotossa olevat, Intrumin hoitamat asiat. Yhteenvedon voi tilata kerran vuodessa veloituksetta.

Maksoin laskun vahingossa kahteen kertaan? Miten liikamaksu palautetaan?

Maksun palautuksista lähetämme sinulle kirjeen liikamaksusta.

Tilinumeroilmoituksen voit tehdä tällä lomakkeella. Tarvitset kirjeessämme olevia tietoja palautuslomakkeen täyttämiseen. 

Mikäli sinulla ei ole kirjettä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme Oma Intrumin kautta. Voit myös soittaa vaihteeseemme numeroon
09 229 111, joka palvelee arkisin kello 07:30-17:00 välisenä aikana.

 

Sain Intrumilta soiton, jossa muistutettiin puhelimitse erääntyneistä laskuista. Mistä tässä on kyse?

Intrumilla on käytössä ulossoittopalvelu, jonka tarkoituksena on muistuttaa asiakkaita erääntyvistä laskuista ja tarvittaessa sopia maksujärjestelyistä.

Mikäli haluat neuvotella maksuajasta ja ehdottaa maksusuunnitelmaa, kirjaudu Oma Intrum -verkkopalveluun. Palvelussa näkyvät Intrumilla perinnässä olevat asiat.

Lisää neuvoja laskujen maksamiseen ja tietoa yhteydenottokanavista löydät Intrumin Asiakaspalvelu-sivustolta. 

Haluan jutella asiantuntijan kanssa. Mitä tietoja Intrum tarvitsee perintäasiani käsittelemiseksi?

Huolehdimme tietosuojastasi, jonka vuoksi jokaisen yhteydenoton osalta meidän tulee ensin tunnistaa sinut asianmukaisesti. Tätä varten tarvitsemme:​

  • Nimesi​
  • Osoitteesi ​
  • Asianumerosi (meiltä saamasi kirjeen oikeassa yläkulmassa)​

Jos et tiedä asianumeroasi, ilmoitathan meille seuraavat tiedot:​

  • Henkilötunnuksesi​
  • Nimesi ​
  • Osoitteesi ​
  • Tiedon alkuperäisestä laskuttajasta​

Oma Intrum –portaali on helpoin ja nopein tapa tarkistaa ajantasaiset ja avoimet velkatiedot. Palvelun kautta voit myös turvallisesti maksaa ja tarvittaessa lähettää meille viestiä. Kirjautumalla pankkitunnuksilla näet yleiskatsauksen veloistasi. Yksittäisen perintäasian hoitaminen onnistuu myös perintäkirjeestä löytyvillä tunnuksilla.​

Yhteystiedot asiantuntijoillemme löytyvät verkkosivuiltamme.

Mistä saan lasku-/kirjekopion?

Laskukopion tai tarkempaa tietoa laskun sisällöstä voi saada joko alkuperäisen laskuttajan verkkopalvelusta tai olemalla suoraan yhteydessä alkuperäisen laskuttajan asiakaspalveluun. ​

Perintäkirjeen kopion saat lähettämällä viestiä Oma Intrum –portaalin kautta. Voit kirjautua Oma Intrumiin tästä. Huomioithan, että viestin lähettäminen Oma intrumin kautta ei onnistu, jos asia ei ole enää meillä avoinna. ​

Vaihtoehtoisesti voit pyytää kopiota perintäkirjeestä sähköisellä lomakkeella.

Olen eri mieltä laskusta

Saitko laskun väärin perustein tai onko laskun summa mielestäsi virheellinen? Kirjaudu Oma Intrum -portaaliin ilmoittaaksesi asiasta tai lähetä kirjeessä näkyvän osoitteen kautta meille viestiä mahdollisimman pian, viimeistään kirjeen eräpäivään mennessä. Kirjoitathan viestiisi myös tarkat perustelut asiasta. ​

Otamme yhteyttä alkuperäiseen velkojaan ja keskeytämme perintätoimenpiteet asian selvittelyn ajaksi. Perinnän tilanteen näet Oma Intrumista. ​

Huomioithan, että velkoja voi tästä huolimatta vaatia velan maksamista oikeusteitse.

Mitä kirjeessä olevat päivämäärät tarkoittavat?

Kirjeen eli maksuvaatimuksen erittelysivuilta löytyy eri päivämääriä.  

  1. Laskun päivä on alkuperäisen laskun päiväys.
  2. Laskun eräpäivä on alkuperäisen laskun eräpäivä.
  3. Koron alkamispäivä on päivä, josta korko lähtee kertymään.  

 

Mikä on Oma Intrumissa käytössä oleva Trustly?

Trustly on maailmanlaajuinen verkkopankkialan toimija, joka mahdollistaa henkilökohtaisen verkkomaksamisen ilman kortteja, rekisteröintejä tai sovellusten lataamista.

Henkilöasiakkaat voivat Trustlyn avulla hoitaa maksujaan suoraan omalta, henkilökohtaiselta pankkitililtään. Trustly ei sovellu yrityskäyttöön, eivätkä yritykset voi sen avulla hoitaa maksujaan.

Trustly ei vaadi rekisteröintiä eikä henkilökohtaisia tietoja tallenneta. Turvallisuuden varmistamiseksi Trustly käyttää erillistä salausstandardia pankkien turvajärjestelmien lisäksi. Yritys on lisensoitu, Ruotsin finanssivalvontaviranomaisen valtuuttama ja valvoma maksulaitos.

Trustlyn etuina ovat yksinkertaisuus, nopeus, turvallisuus ja maksuttomuus ja yhtiön palveluita käyttää tänä päivänä jo 525 miljoonaa kuluttajaa sekä 6300 pankkia. Yhteistyökumppanina on mm. PayPal.

Lue lisää Trustlysta