Om du misstänker att kontakten är en bluff, skriv ner samtalsuppgifterna och kontakta vår kundtjänst. Om det inte var en äkta kontakt från Intrum och du har givit kontaktpersonen dina personuppgifter, anmäl det till polisen.

Jag kan inte betala fullt just nu

Hur lägger man upp en avbetalningsplan?

Vi tar hänsyn till dina ekonomiska förhållanden och skapar en avbetalningsplan som passar dig.
Jag kan inte betala hela skulden på en gång, vad kan jag göra?

Få hjälp med en avbetalningsplan

Om du inte kan betala hela skulden just nu går det oftast att göra en avbetalningsplan som gör att du kan betala i flera omgångar. Betalningsplanens varaktighet varierar beroende på skuldens storlek, borgenären och ärendets tillstånd.

Logga in på Mitt Intrum och kontrollera om du kan göra en avbetalningsplan och om det finns en lämplig plan för dig bland alternativen. Om det inte går att göra en betalningsplan för din skuld i Mitt Intrum eller om du inte hittar ett lämpligt alternativ där kan du även föreslå en betalningsplan som passar dig via meddelandefunktionen. Vid behov kan du kontakta vår kundtjänst per telefon. Du hittar kontaktuppgifterna i brevet du fick.


Jag vill betala senare, vad kan jag göra?

Komma överens om ändring av förfallodagen

Behöver du mer tid för betalning? Kontrollera i Mitt Intrum om du kan göra en ändring av förfallodatum. Om det inte är möjligt att göra via Mitt Intrum, eller om din betalning redan är försenad, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt.

Kontakta oss