Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa - suosittelemme asioimaan verkkopalvelussamme 

Asiakaspalvelulumme on tilapäisesti ruuhkautunut tavallista useampien yhteydenottojen vuoksi. Oma Intrum -verkkopalvelumme on sujuva tapa hoitaa asioita kanssamme. Siirry tästä Oma Intrumiin

Intrumin nimissä huijaussoittoja ja -sähköpostiviestejä

Jos epäilet Inrumin nimissä saamaasi viestiä tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut yhteydenottajalle henkilötietojasi, ilmoita asiasta poliisille.

Nordic Debt Collection -analyysi 2022

Pohjoismaisten kotitalouksien ja yritysten maksukyky on vahvistunut koronaepidemian puhkeamisen jälkeen. Sekä perintätapausten määrä että koko Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Ruotsissa oli joulukuun 2021 lopussa keskimäärin 20 prosenttia pienempi kuin pandemian alkaessa maaliskuussa 2020. Laskussa ovat mukana sekä kotitaloudet että yritykset.

Pandemian aikana kuluttajien ja yritysten maksuvaikeudet vähentyneet

Huolimatta pandemian aikana tapahtuneista supistuksista ja työttömyyden lisääntymisestä, pohjoismaisten kotitalouksien ja yritysten maksukyky on vahvistunut koronaepidemian puhkeamisen jälkeen.

Rajoitukset lisäsivät säästöjä

Koronapandemian aikana hallituksen rajoitukset ja tartuntapelko rajoittivat kulutusmahdollisuuksia, jolloin kotitalouksien säästöt lisääntyivät.

Yritysten perinnän tarve ja konkurssit vähentyneet

Sekä perintätapausten määrä että koko Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Ruotsissa oli joulukuun 2021 lopussa keskimäärin 20 prosenttia pienempi kuin pandemian alkaessa maaliskuussa 2020. Luvussa ovat mukana sekä kotitaloudet että yritykset.


Lataa Nordic Debt Collection -analyysi 2022