Om du misstänker att kontakten är en bluff, skriv ner samtalsuppgifterna och kontakta vår kundtjänst. Om det inte var en äkta kontakt från Intrum och du har givit kontaktpersonen dina personuppgifter, anmäl det till polisen.

Vi stödjer våra kunder. Hela vägen.

Det kan vara svårt att vidta åtgärder när din ekonomi har gått utom kontroll. Många människor känner sig rädda eller skäms över att de inte kan betala sina skulder. De gräver ner huvudet i busken och hoppas att problemet ska försvinna. / De förnekar det och hoppas att problemet ska försvinna.

Det behöver inte vara så här. 

I Intrum förstår vi att sena betalningar sker. Vi är här för att hjälpa våra kunder att ta tillbaka kontrollen. Redan i år har fler än 30 500 kunder kunnat bli av med sina skulder med vår hjälp och vi kan hjälpa dig att betala dina skulder också.  

Sena betalningar sker av många anledningar – från en bortglömd räkning till livsavgörande händelser som dödsfall eller förlust av jobb.  Vi har mer än 760 000 telefonsamtal med våra kunder varje år och våra kundtjänstrepresentanter löser våra kunders betalningsproblem genom att lyssna humant. Vi jobbar varje dag för att hitta rätt lösning för våra kunder och få deras ekonomi under kontroll igen. 

Vi finns här för dig, varje steg på vägen. 

Tips & råd