Yhteisvastuullisuudessa on voimaa - Intrum juhlistamassa Uuden Lastensairaalan avajaisia

Uusi Lastensairaala -projekti on ollut osoitus poikkeuksellisesta yhteisöllisyydestä ja yhteiskunnallisesta vastuunkantamisesta Suomessa. Intrum ryhtyi Uuden Lastensairaalan tukijaksi yhdessä monen muun suomalaisen yrityksen ja yksityishenkilön tavoin.

Intrumilla on pitkät, yli satavuotiset juuret suomalaisessa yhteiskunnassa, ja yrityksen toiminnan tarkoitus on aina kytkeytynyt yhteiskunnan hyvinvoinnin edistämiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja vastuullisuus tarkoittavat Intrumille aktiivista ja monipuolista toimintaa, yhteistyötä ja vuoropuhelua paikallisten yritysten ja julkisyhteisöjen kanssa.

”Uskomme vahvasti siihen, että yritysten toiminnalla on merkittävää yhteiskunnallista vaikutusta. Intrumilla oli halu ja mahdollisuus tukea Uuden Lastensairaalan rakentamista, ja hankkeeseen osallistumalla pystyimme varmistamaan sen, että saamme suomalaisille lapsille maailman parhaita terveyspalveluita ja maailman parhaimman sairaalan. Ymmärsimme, että hanke olisi vaarantunut ilman yhteisiä talkoita, joten halusimme osaltamme edesauttaa parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen pääsemisessä, toteaa Juha Iskala, Intrumin myynti- ja markkinointijohtaja.

Sairaalan valmistuminen oli osoitus siitä, millainen voima yhteisvastuullisuudessa piilee.

”Uuden tilat ovat vaikuttavat, ja tuntuu upealta olla juhlistamassa tätä ainutlaatuista hetkeä yhdessä kaikkien suomalaisten kanssa. Lapsissa on tämän maan tulevaisuus!

Uusi lastensairaala rakennettiin vanhan Lastenklinikan tilalle, joka kärsi vakavista sisäilmaongelmista. Sairaalan rakentamisessa on kiinnitetty erityistä huomiota talotekniikkaan, puhtauteen, tilojen toiminnallisuuteen sekä potilaiden viihtyvyyteen.  Sairaalan päivystyskapasiteetti on noin 40 000 potilasta vuodessa, ja vuodeosastolla yöpyy joka yö vähintään sata lasta.

Intrum tukee Uuden lastensairaalan lisäksi suomalaista urheilua, taidetta sekä opetus- ja sivistystoimintaa.