Taatusti laadukkaita luotonhallintapalveluita – ISO 9001 -laatusertifikaatti uusittiin

Intrum Justitia Oy:lle myönnettiin ensimmäisenä perintätoimistona maailmassa ISO 9001 -laatusertifikaatti vuonna 1993. Siitä lähtien toimintamme on todettu vuosittaisissa auditoinneissa täyttävän ISO 9001 -standardin mukaiset vaatimukset.

Elokuun lopussa akkreditoitu auditoija ja sertifioija Inspecta Oy arvioi laajassa uudelleensertifioinnissaan ja siirtymäarvioinnissaan kaikki Intrum Justitia Oy:n  luotonhallintapalveluiden toiminnot ja niihin liittyvät tukitoiminnot, ja totesi standardivaatimusten täyttyvän erinomaisesti. Yhtään poikkeamaa ei todettu, ja Inspecta Oy myönsi Intrum Justitialle ISO 9001:2015 -standardiin perustuvan sertifikaatin jälleen kolmeksi vuodeksi.

- Valmistautuminen siirtymäarviointiin aloitettiin jo kaksi vuotta sitten, jolloin perustettiin projekti laatujärjestelmän päivittämiseksi. Projekti eteni aikataulussaan siten, että valmis toimintajärjestelmä lanseerattiin henkilökunnalle huhtikuussa 2017, kertoo Intrumin laatupäällikkö Nina Kiviaho.

Laatusertifikaatti on tae varmasta ja tasalaatuisesta toiminnasta

Toimintajärjestelmään on koottu prosessikuvaukset, ohjeistukset ja muut toimintamallit kokonaisuudeksi, joka ohjaa päivittäistä toimintaa arvojemme ja strategiamme mukaisesti. Se takaa, että toimintamme on toimintavarmaa ja tasalaatuista.

- Toimintajärjestelmä tekee sovitut käytännöt näkyviksi ja levittää ne koko organisaation tietoisuuteen laajentaen osaamista, itseohjautuvuutta ja työn mielekkyyttä, Kiviaho lisää.

Ulkoisen auditoijan myöntämä sertifikaatti osoittaa, että uusi laadunhallintajärjestelmä on omaksuttu hyvin läpi koko henkilökunnan. Suuri osa henkilöstöstä myös osallistui toimintajärjestelmän tekemiseen prosessien asiantuntijoina.

- Oman työn jatkuva parantaminen on meille kaikille arkipäivää, 100 % vastuulla.