Intrum varoittaa tilitietojen kalasteluyrityksestä

Tietojemme mukaan tilitietoja on yritetty kalastella puhelimitse sekä Intrumin että toimeksiantajamme Helenin nimissä. Intrum toimii Helenin laskutuksen operaattorina.

Kuten toimeksiantajamme Helen tiedotteessaan korostaa, tilitietojen pyytäminen oikeassa asiakaspalvelutilanteessa on erittäin harvinaista. Intrum ei vastaanota tilitietoja lainkaan puhelimitse.   

Voit lukea Helenin tiedotteen kokonaisuudessaan alta:

Helen haluaa varoittaa asiakkaitaan mahdollisista tilitietojen kalasteluyrityksistä. Helenin tietojen mukaan sekä Helenin että Helenin laskutuksen palveluita hoitavan Intrumin nimissä on soitettu kalastelupuheluita, jossa kysyttiin asiakkaan tilitietoja.

- Kyse on erittäin ikävästä ilmiöstä, jossa käytetään hyväksi luotettavaa mainettamme. Tilitietojen kysyminen oikeissa asiakaspalvelutilanteissa on erittäin harvinaista, sillä niitä tarvitaan vain poikkeustapauksissa asioiden hoitamiseen. Haluammekin kehottaa asiakkaita erityiseen varovaisuuteen, sanoo Helenin Laskutus- ja analytiikkayksikön päällikkö Kirsi Kuusisto.

Helenin tiedossa ei ole tapauksia, jotka olisivat edenneet rahanmenetykseen.

Helen Oy on Suomen toiseksi suurin energiayhtiö, jolla on noin 450 000 asiakasta ympäri Suomen. Helen ja Helen Sähköverkko Oy lähettävät vuodessa yhteensä noin 3 500 000 laskua.