Koronavirus (COVID-19) ja vaikutukset toimintaamme 

Kaikki palvelumme, mukaanlukien asiakaspalvelu, toimivat normaalisti. Lue lisää toimintojemme ja asiakaspalvelumme turvaamisesta myös poikkeusoloissa. 

Tunne asiakkaasi – kohti parempaa kauppaa

Asiakkaiden tunteminen on yksi menestyksekkään liiketoiminnan peruslähtökohdista.

Asiakkaan tuntemisessa on monta puolta: yrityksen koko ja toimiala tietenkin, mutta myös päättäjät ja heidän toimintansa. Entä tunnetko heidän liiketoimintansa kasvunäkymät ja tarpeensa myytäville palveluille sekä tuotteille? Onko teillä seurannassa yrityksen kannattavuus, maksukyky ja maksukäyttäytyminen?

Yritykset laativat kyllä myyntistrategioita tavoitteidensa saavuttamiseksi ja luottopoliitikkoja myyntieurojen kotiuttamiseksi.

Mutta kun tarjous on jätetty ja kaupat tehty, seurannan jatkuvuus ja tietojen ajantasaisuus tuppaavat unohtumaan.

Usein syynä on kiire. Ja mikäs siinä. Toisinaan yhteistyö jatkuu ja molemmat osapuolet hoitavat velvollisuutensa. Toisinaan kuitenkin kaikki näyttää päällepäin oikein hyvältä, mutta pinnan alla kytee ikäviä yllätyksiä.

Ilman aktiivista seurantaa asiakkaan konkurssikin saattaa tulla täytenä yllätyksenä.

Kuvittele tilanne, että avaat aamulla lehden ja luet ison asiakkaasi menneen konkurssiin. Jos et ole pitänyt asiakasta seurannassa, aikaisempi normaalimaksaja muuttui yhdessä yössä heikoksi maksajaksi ja ajautui konkurssiin. Tragedian aiheuttamat vahingot olisivat pysyneet hallinnassa aktiivisella maksukäyttäytymisen seurannalla. Jatkuva kumppanien seuraaminen on systemaattisen luotonhallinnan avaintekijä.

Kaikki käyttäytymisen muutokset kumppanien toiminnassa – olivatpa ne volyymien kasvua, vastuuhenkilöiden muutoksia tai maksuviiveitä – ovat ensisignaaleita mahdollisesta muutoksesta.

Olemalla itse aktiivinen voi parhaiten varmistaa omien saataviensa kotiuttamisen jo ennakolta.

Aloita uusi aktiivinen seuranta jo tänään! Me intrumlaiset autamme mielellämme.