Toiminnan eettiset periaatteet
Koko Intrum-konsernin henkilöstön toimintaa ohjaa eettinen säännöstö, Code of Conduct. Eettinen ohjesääntö sisältää yhteisen arvopohjan ja periaatteita, joita Intrum noudattaa toiminnassaan kaikilla markkina-alueillaan. Näitä ovat mm. ihmisoikeuksien kunnioittaminen, tasa-arvon noudattaminen, syrjimisen kieltäminen, korruption, lahjonnan sekä rahanpesun ja terrorismin rahoituksen torjuminen.
Taloudellinen, sosiaalinen ja ekologinen vastuullisuus
Toimintamme tavoitteena on tukea taloudellisesti, sosiaalisesti ja ekologisesti kestävää kehitystä yhteiskunnassa, jossa yritysten, organisaatioiden ja yksilöiden tukemisella kohti taloudellisesti kestävää toimintamallia on ratkaiseva rooli. Roolimme yhteiskunnassa on nimenomaan toimia terveen talouden suunnannäyttäjänä, ja tukea yritysten ja yksilöiden taloudellista hyvinvointia.
Intrumin yhtenä strategisena tavoitteena on ylivertaisen asiakaskokemuksen tuottamisen periaate, mikä näkyy kaikessa toiminnassamme. Palvelemme ylivertaisesti niin toimeksiantajiamme kuin heidän asiakkaitaan. Ylivertaisen asiakaskokemuksen toteutumista seurataan johdonmukaisilla mittareilla, ja henkilöstöä koulutetaan säännöllisesti intrumlaiseen kohtaamiseen. Jokaisessa kohtaamisessa keskitymme läsnäoloon, ymmärrettävyyteen ja asioiden saamiseen kerralla kuntoon. Seuraamme jatkuvasti asiakaspalvelumme onnistumista eri muuttujien avulla.
Vastuuseemme kuuluu myös hyvä kuluttajansuoja. Olemme erityisen tarkkoja tietosuojakysymyksissä. Asiakkaiden palautteet hoidamme nopeasti ja läpinäkyvästi. Asiakaskohtaaminen on onnistunut, kun asiakas kokee sen eettisenä, kunnioittavana ja vastuullisena. Vuonna 2020 vastaanotimme noin 766 000 asiakaspuhelua ja teimme maksusuunnitelmia erääntyneisiin saataviin 122 000 kappaletta. Suurimman osan toimeksiannoistamme perimme vapaaehtoisen perinnän keinoin.
Palveluorganisaationa Intrumin ympäristövaikutukset ovat pienet. Palvelumme perustuvat suurelta osin digitaaliseen tekniikkaan, jota pyrimme hyödyntämään mahdollisimman kattavasti. Lajittelemme toimistoillamme syntyneet jätteet, ja panostamme kierrätykseen. Tavoitteenamme on vähentää paperin kulutusta ja työmatkojen ympäristövaikutuksia. Pidämme muun muassa videokokouksia matkustamisen vähentämiseksi aina kun se on mahdollista. Työsuhdeautojemme hiilidioksidipäästöt ovat alle 130 grammaa. Tavoitteena on myös hyödyntää jätettä raaka-aineena ja energianlähteenä sekä hävittää kierrättämiseen sopimaton jäte ympäristöä säästävällä tavalla. Tuemme ekologista työskentelytapaa ja joustavia tapoja tehdä työtä.
Lue lisää vastuullisuudesta konsernin sivuillamme ja lataa konsernin vastuullisuusraportti.
FIBS - vastuullisten yritysten verkosto
Intrum liittyi helmikuussa 2017 johtavaan vastuullisten yritysten verkostoon, FIBSiin (Finnish Business & Society), johon kuuluu noin 300 yritystä eri toimialoilta. Yhdistyksen tavoitteena on halu kehittää liiketoimintaa entistä vastuullisempaan, kestävämpään ja kannattavampaan suuntaan.

Laatujärjestelmä
Intrumin laatujärjestelmä on rakennettu standardin ISO 9001:2015 mukaisesti. Laatujärjestelmä kattaa yrityksen kaikki palvelutuotantoon liittyvät toiminnot.
ISO 9001 -laatusertifikaatti myönnettiin Intrumille ensimmäisenä perintätoimistona maailmassa vuonna 1993.
