Case Loiste: "Loistava asiakaskokemus on toimintamme ydin"

Loisteella on Suomessa yli 120 000 sähkömyynnin asiakasta ja sähköverkkoa Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaalla. Yrityksen asiakkaat arvostavat luotettavuutta ja sujuvaa asiointia kaikissa asiakaskohtaamisen vaiheissa. Siksi Intrum oli luonteva valinta, kun valtakunnallinen sähköenergiayhtiö Loiste etsi kumppania perintään.

Loiste ja Intrum solmivat yhteistyösopimuksen saatavien perintään ja siihen liittyvään asiakaspalveluun vuonna 2015. Sähkösopimusasiakkailla on nimetyt asiakasvastuulliset tiimit, jotka palvelevat kaikkiin maksamiseen liittyvissä kysymyksissä. Tavoitteena on ollut madaltaa yhteydenottamisen kynnystä, kun maksukyky on syystä tai toisesta heikentynyt. Onnistuneen sopimisen edellytyksenä on ripeä yhteydenotto heti maksukyvyn alennuttua, sekä realistisen maksusuunnitelman tekeminen.

”Kun maksuvalvonta ja maksuista sopiminen on osaavan kumppanin käsissä, katkaisuun ei useinkaan tarvitse päätyä. Tämä taas lisää taloudellista tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä merkittävästi”, kertoo Loisteen asiakkuus- ja myyntijohtaja Ulla Leppä.