Case Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy: ”Intrum on luotettava ja asiat hoituvat mallikkaasti”

Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy on siirtänyt koko vuokravalvonnan Intrumin hoidettavaksi eli vuokra- ja vastikesaatavien reskontranhoito sekä muistutus ja perintä tulevat kaikki samassa paketissa. Näin yhtiö pystyy keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa, joka on asuntojen vuokraus ja niiden ylläpito.

Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy on vuonna 1981 perustettu, kaupungin omistama luotettava ja turvallinen vuokra-asuntoyhtiö. Yhtiön omistuksessa on noin 200 taloa ja 5000 vuokra-asuntoa eri puolilla Lappeenrantaa. Vajaa 10% lappeenrantalaisista asuu heidän vuokra-asunnoissaan.

Lappeenrannan Asuntopalvelu on pieni työyhteisö ja yhdenkin henkilön poissaolo näkyy työkuormassa. Lisäksi heiltä oli jäämässä lähiaikoina ihmisiä eläkkeelle. Siksi oli ajankohtaista pohtia asioiden uudelleenorganisointia, jolloin yhteistyön tiivistäminen Intrumin kanssa tuntui luontevalta. Yhtiö on siirtänyt koko vuokravalvonnan Intrumin hoidettavaksi eli vuokra- ja vastikesaatavien reskontranhoito sekä muistutus ja perintä tulevat kaikki samassa paketissa. Lappeenrannan Asuntopalvelun asiakkaiden kaikki yhteydenotot siirtyvät Intrumille koontilaskun jälkeen.  

Intrumin palveluista hyötyy meidän lisäksi myös asiakas. Asiakas saa huomattavasti laajemmat aukioloajat asiakaspalveluun kuin mitä meillä olisi tarjota. Ja meillä Asuntopalveluilla voidaan keskittyä meidän ydinliiketoimintaamme mikä on asuntojen vuokraus ja niiden ylläpito. Meidän kokemuksemme mukaan asiakkaat saavat hyvää palvelua ja kaikki saadaan kerralla kuntoon.
Eveliina Lohko, palvelupäällikkö, Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy

Intrumin vuokra- ja vastikesaataviin erikoistunut tiimi auttaa asiakkaita kaikissa luotonhallinnan vaiheissa. Katso videolta Lappeenrannan Asuntopalveluiden kokemukset yhteistyöstä.